El passat dissabte 11 de març es va celebrar el IV Congrés Comarcal de la Safor-Valldigna del Bloc a la població de Simat.

El saló del plens de l’ajuntament de Simat, ple de gom a gom, va acollir l’acte en que els militants comarcals van escollir la nova Executiva Comarcal.

Emili Selfa, com a Secretari Comarcal eixint, va fer el balanç de la seua gestió que va ser votada favorablement pels militants.

Felip Pastor, com a autor de la Ponència Estratègica, va defensar aquesta, amb un discurs ple de força.

Facund Puig, com a candidat a nou Secretari Comarcal, va fer un parlament on posava les bases de la seua estratègia per al 2007. L’executiva proposada va ser votada per unanimitat.

Dos militants del Bloc de la Valldigna assumiran funcions dins de la nova Executiva Comarcal del Bloc de la Safor-Valldigna.

Miquel Bononad de Tavernes assumirà la Secretaria d’Acció Electoral junt amb Roser Pérez del Real de Gandia, mentre que Aureli Mansanet de Simat assumirà la Secretaria d’Ordenació del Territori junt amb Pau Pérez d’Oliva.

Al mateix temps es votaren també els membres representants de la comarca al Consell Nacional del Bloc, màxim òrgan entre congressos. La Valldigna estarà representada, en aquest òrgan del Bloc, per Miquel Bononad i Jaume Talens del col·lectiu de Tavernes.

Finalment, Damià Oliver, secretari de Polí­tica Institucional del Bloc, clogué l’acte.
Pel seu interés, reproduim l’article publicat al diari Levante el 14 de març 2006.

El congrés del Bloc ratifica per unanimitat la llista de Puig

Aquesta executiva comarcal té un gran repte que és afrontar les eleccions del 2007 amb dos objectius clars: millorar el nombre de vots i augmentar la presència d’alcaldes i regidors nacionalistes en la comarca”.

Facund Puig es mostrava satisfet pel resultat del congrés del Bloc de la Safor en el que va ser elegit nou secretari comarcal pel 100% dels vots.

Junt a la millora dels resultats comarcals Puig no oblida altre repte, més gran encara, ja que “anem a treballar per aconseguir la presència del Bloc en les Corts Valencianes. En aquesta aposta la comarca ha de jugar un paper important”.

Per a aconseguir aquests objectius es preparen mesures que poden ajudar a gestionar la realitat comarcal en tots els seus camps: “hi ha molts fronts oberts: educació, infraestructures, turisme… que abordarem en la nostra ponència estratègica, de la que ha de generar-se el programa electoral”. Aquest programa, explica el nou secretari comarcal, és important ja que, amb independència del programa electoral de cada població, marca les lí­nees generals de la polí­tica del partit i impideix conflictes en aquestos, ja que tots han de seguir les directius que emanen d’aquest. Per a Facund Puig la nova executiva és, sobre tot, un equip equilibrat tant pel seu origen territorial com per a la combinació de persones que continuen i les que se sumen al projecte, així com per la presència de dones que arriba al 45%.

Felip Pastor, Tomàs Ferrandis o Pau Pérez continuen, per citar alguns noms, mentre entra gent nova com Maria Àngels Faus o Jacinta Rubio. Crec que hi ha un equilibri entre una forma de fer i una renovació necessària.
Respecte a possibles estratègies respecte de pactes, Puig va assenyalar que aquests vindran marcats sobre tot per l’estratàgia que es marque des de la direcció del partit a València “amb independència de les situacions locals i els pactes que cada circunstència puguen produir allí­.”