Els nacionalistes culpen a Iberdrola de no mantindre adequadament les infraestructures.
El Bloc Nacionalista ha manifestat el seu suport i solidaritat amb la Coordinadora Contra l’Alta Tensió i amb la seua portaveu Maria Luisa Grau. Els nacionalistes afirmen que la societat de la Valldigna i en especial els veïns de Tavernes “hem d’agrair a l’entitat, als seus dirigents i en especial a la seua portaveu la defensa dels interessos de la població”.
El Bloc posa sobre avís als ciutadans de la Valldigna “del canvi del missatge d’Iberdrola en indicar els objectius de la línea”. Així, recorda que durant anys l’empresa ha reconegut sense problemes que el projecte s’executava per a abastir d’energia elèctrica les grans urbanitzacions del sud del País Valencià, però ara “el discurs l’han canviat, i afirmen que la línea és necessària per Tavernes i la comarca”.
En aquest context, el Bloc considera que és lamentable el posicionament de l’empresa de voler responsabilitzar a Simat i a la Valldigna dels problemes que tenen en el subministrament a altres localitats de la comarca. Els nacionalistes recorden que la línea actual està doblada al seu pas per la Vall, amb la qual cosa les apagades són causades per les infraestructures obsoletes que manté Iberdrola en la Valldigna i en la Safor, llocs on no ha invertit en modernitzar instal·lacions. “Se’ns vol culpar d’una situació de la qual només Iberdrola és la culpable”, ha indicat el Bloc.
La coordinadora, segons assenyala el Bloc en un comunicat, ha assumit el paper de defensar als ciutadans vallers des que el Govern Local de Tavernes va canviar la seua postura respecte al traçat de l’alta tensió.
Els nacionalistes afirmen que la línea d’alta tensió, al contrari del que ens volen fer creure, afecta greument la comarca i en especial a Tavernes pel seu traçat aeri i torres que poden arribar a 40 metres a causa del conveni firmat en solitari pel Govern local del PP.
El Bloc afirma que la ciutat només rep inconvenients per aquest pas aeri i és Iberdrola l’única beneficiària.