Miquel Bononat i Escrihuela, portaveu nacionalista a Tavernes de la Valldigna des de 1987, ha decidit abandonar la política municipal i propiciar un relleu al si del Grup Municipal del BLOC, que estarà format per Jordi Juan i Llum Sansaloni. Miquel va rebre ahir l’homenatge de les dones i els homes del BLOC de Tavernes, de la Safor i del conjunt del partit, representat per Enric Morera, qui va fer arribar a Miquel l’agraïment per la seua dedicació al seu poble i al nostre estimat país.

Miquel Bononat i Escrihuela. Regidor del Bloc a l’ajuntament de Tavernes des de 1987, a excepció del periode 1999-2003. Ha estat responsable d’Educació i Cultura (1991-1993), d’Obres i Urbanisme (1996-1999) i president de la Mancomunitat de la Safor-Valldigna (2006-2007). En el ple de dilluns 4 d’agost, després de 21 anys, va dimitir com a regidor i abandonava la vida política municipal.

L’any 1987 Miquel Bononat i Dolors Palomares es presentaven com a candidats de la UPV en una coalició amb el PCPV. La coalició PCPV-UPV guanyava les eleccions en obtenir set regidors, entre els quals es trobaven Bononat i Palomares, però la firma d’un pacte entre el PSOE, el PP (aleshores AP) i UV els barrava el pas a l’alcaldia, quedant a l’oposició en una legislatura on els enfrontaments va ser la tònica general.

L’any 1991, la UPV es presentava en solitari i com a cap de llista va triar a Miquel Bononat que, elegit regidor, s’integrava en un govern amb l’aleshores EU i amb responsabilitat sobre l’àrea d’Educació. La tasca va ser excel·lent, però canvis a l’alcaldia que ostentava EU va capgirar el bon ambient de treball i va començar un temps de diferències que determinaven l’abandó del govern per la UPV.

A les eleccions de 1995 va ser el candidat del que ja era el Bloc i es van aconseguir dos regidors (Bononat i Josep Clar). Un any després, davant la situació de crisis municipals, el col·lectiu local va decidir acceptar formar part d’un govern municipal amb el PP i gestionar Obres i Urbanisme (Bononat) i Esports (Josep Clar). La tasca i el treball fet en aquests tres anys va ser impressionant i inenarrable. De fet, d’ençà el 1999 Tavernes continua gestionant l’execució dels projectes dels nostres regidors.

A les eleccions del 1999, Bononad decideix no presentar-se. Duia molts anys de tensió i el Bloc va acceptar la seua decisió. Josep Clar va encapçalar la llista i es elegit regidor junt a Pilar Pons. Tot un èxit si pensem que el PP obté una impensable majoria absoluta de 12 regidors sobre 17 i el PSOE només 3 regidors.

L’any 2003, el partit demana a Bononat que torne a encapçalar la llista, repetint els resultats, fet que es torna a repetir el passat 2007, amb una llista renovada i per la presència de gent jove que , a partir d’ara, pren el timó del partit a Tavernes.

Durant aquests anys, Bononat ha format part dels òrgans comarcals i nacionals del Bloc. Va ser elegit pels col·lectius de la comarca La Safor-Valldigna com a president de la Mancomunitat en representació del Bloc durant el periode de més d’un any, entre 2006-2007, que li corresponia al Bloc. (Val a dir que la presidència es fa rotativa al llarg de la legislatura entre el PP, PSOE i Bloc).

Casat i amb tres filles, amb 54 anys d’edat i amb 21 de plena i intensa dedicació a la política local, comarcal i nacional, dedicat “a fer país” com diu Bononad, el regidor de Tavernes és un referent en la comarca Safor-Valldigna.