Jordi Juan, portaveu del Bloc a Tavernes de la Valldigna

És l’actual número dos del Bloc en Tavernes i en els pròxims dies amb tan sols 25 anys, assumirà el càrrec de portaveu després de la renúncia de Miquel Bononat en el consistori valler.

Esperava arribar a ser el portaveu del seu partit tan prompte?
Més important que saber quan arriba el moment, és estar preparat. Si m’ho hagueren preguntat abans de les eleccions de maig de 2007 li haguera dit que no. En aquests moments, sincerament, era el que estava programat. Després de les eleccions els militants del Bloc de Tavernes coincidirem en una renovació que jo havia de capitanejar.

En termes matemàtics, quina és la situació de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna?
L’ajuntament té un endeutament amb entitats financeres d’aproximadament 12 milions d’euros, i en tresoreria, o siga, la quantitat anual que resulta de sumar el que recapta l’ajuntament més els fons líquids i restar el que ha de pagar, ix negativa. El 2005 aquesta quantitat negativa era d’aproximadament 1,6 milions d’euros i la de 2007 que es la que s’està liquidant ara, s’espera similar. Ambdós deutes són de la nostra ciutat, és a dir, de tots nosaltres. El govern municipal haurà d’executar un pla de sanejament de l’economia local.

Quin record s’endu dels plens amb Bononat?
Un record molt agradable, Miquel és un polític exemplar, un polític amb majúscules, amb una qualitat humana insuperable i sempre ha treballat per Tavernes. Ningú que haja seguit la política municipal ho podrà negar. Tinc la sort de poder comptar amb un dels millors polítics que ha tingut la Safor en els últims anys.

Quina política van a seguir des de l’oposició?
Una oposició constructiva sempre en benefici de Tavernes. No sabem fer altra cosa. Estarem al costat del govern municipal quan propose polítiques adequades per a Tavernes, però no dubtarem en oposar-nos contundentment quan les seues propostes no beneficien Tavernes. Farem les nostres propostes i mocions per a la seua aprovació en el ple ja que, encara que estiguem en l’oposició, també hem d’aportar idees i solucions.

Ha d’usar molt la calculadora per a arribar a consensos?

No, amb una bona tertúlia en tinc prou. Em considere una persona dialogant a la que li agrada escoltar abans de prendre una decisió important. Un bon polític ha de fer del pacte i del consens unes ferramentes imprescindibles per a governar per a tots. Li diré més, un polític que no sàpia o no vullga arribar a consensos no és un representant del poble sinó un cacic que només es representa a ell mateix. Més encara, els consensos sempre s’aconsegueixen amb discrepàncies per a obtindre un bé necessari.

De cara al futur, qui és el sostre del Bloc?

Fa poc, un company del Bloc de Concentaina em comentava que tot valler tenia un simpatitzant del Bloc dins. Això ho deia pel fort caràcter valencià de Tavernes. Jo pense el mateix. Per tant, el Bloc, com a partit valencianista que defensa els interessos dels valencians, té un potencial enorme a Tavernes. Només és qüestió de temps.

Si li ho demanen, seria el cartell del Bloc?

Si la meua situació professional m’ho permet, em faria molta il•lusió encapçalar la candidatura del Bloc a Tavernes. Confie en les meues possibilitats i més encara en les del col•lectiu local.

Tornaria a pactar amb el PP reeditant el pacte de 1995/99?

Més que en pactes amb altres partits, pense en com consolidar el Bloc com a un partit fort, capaç d’influir en les decisions de la corporació municipal en el ple. Ja he comentat abans que tenim un gran potencial. Però els polítics de tots els partits hem de mantindre unes relacions cordials i fluides pel be de Tavernes.

Com afecta els projectes urbanístics l’actual situació econòmica?

Aposte per un urbanisme de consens al servei de Tavernes i no al servei d’uns pocs. Un urbanisme que s’adapte a les necessitats reals de la ciutat. Recentment les macrourbanitzacions han estat un invent del PP per a guanyar eleccions. Espere que a aquestes altures ningú crega en aquestes històries. L’actual crisi econòmica augura que no podem seguir un urbanisme de fastos i una bona solució seria potenciar les VPO.

Sergio Espinosa
Levante-EMV (la Safor)