El Bloc de Tavernes ha presentat hui per registre oficial d’entrada i per tal que siga estudiada per la Junta de Portaveus i presentada al pròxim ple per al seu aprovament la següent proposició d’acord:

L’ajuntament de Tavernes:

1. Recolza i s’adhereix a la proposta de la FSMCV de declarar les Societats Musicals Valencianes Be d’Interès Cultural (BIC), en la seua figura de Bé Immaterial.

2. Recolza i s’adhereix al manifest “Més que Música” i insta a les institucions públiques que complisquen amb el disposat en la Llei Valenciana de la Música, amb els acords signats amb la FSMCV i amb l’adequada actualització dels programes institucionals que puguen garantir el futur d’un patrimoni que entenem com universal.

3. Revisarà a l’alça el conveni amb la Societat Instructiva Unió Musical per solventar la greu situació econòmica actual que posa en perill la continuïtat de l’Escola de Musica de Tavernes, garantint un ensenyament musical de qualitat als joves vallers.

El Bloc vol recordar que la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) va decidir en la 40a. Assemblea General (octubre del 2008) sol•licitar a la Generalitat Valenciana que es declaren BIC (Bé d’Interès Cultural) les Societats Musicals del País Valencià.

El Bloc, considera al igual que la FSMCV, que les bandes de música formen part indestriable del Patrimoni Cultural Valencià per la seua tasca de conservació, enriquiment, formació, difusió i promoció de la música entre els valencians, passant a integrar i constituir part inseparable de les nostres tradicions.

El Bloc reconeix també la seua importància des del punt de vista social en transmetre de generació en generació la formació, la cultura i el gust musical. La tradició musical a Tavernes ha sigut molt important, la nostra Societat Instructiva Unió Musical ha celebrat recentment el seu 125é aniversari i ha portat durant eixe temps el nom de Tavernes per tot arreu del País i per molts països d’Europa, realitzant concerts i obtenint nombrosos guardons als més prestigiosos certàmens de bandes.

El Bloc recolza el manifest “Més que música” que la FSMCV va presentar el passat 6 de març del 2010 on es posa de relleu les greus dificultats per les quals passen les escoles de música a causa de la retallada d’un 35% de les dotacions en finançament autonòmic, incomplint-se els acords signats entre la Generalitat Valenciana i la FSMCV.