El col·lectiu del Bloc de Tavernes reflexiona, fa balanç de les Festes Patronals i en demana la regeneració, així com obrir un debat de participació popular amb la idea de definir un model de festes més curt però més intens i amb espectacles de més qualitat. En este procés, el Bloc vol la participació de tots els sectors locals directament afectats, a nivell polític, social, educatiu, cultural i esportiu.

Les Festes Patronals de Tavernes necessiten una gran refundació i una gran dosi d’il·lusió per tal d’adaptar-les a l’època actual. No podem seguir utilitzant el mateix model que fa 100 anys i repetit any rere any, cosa a que ens ha acostumat el PP de Tavernes que organitza les festes per obligació, amb conformisme i sense noves idees”. Així s’ha manifestat el portaveu del Bloc de Tavernes, Jordi Juan, qui a més ha destacat que eixa remodelació integral de les celebracions festives de setembre, ha de consensuar-se amb tots els sectors socials, polítics, econòmics, esportius, educatius i empresarials per tal d’acoplar-les al major nombre d’interessos veïnals, en una participació real i que ha de tenir en compte tots els sectors d’edats.

El regidor del Bloc de Tavernes planteja definitivament obrir d’una vegada el debat de la durada i l’ubicació de les Festes, i demana encetar un fòrum de participació, especialment tenint en compte el problema de la seua coincidència amb l’inici dels cursos escolars d’Infantil, Primària, secundària i Universitats. “El nostre model de festes consisteix en unes festes més curtes però més intenses i amb uns actes de major qualitat ».

Els regidors del Bloc de Tavernes han participat activament als actes programats la setmana de festes i han destacat el fet de que les celebracions festives, culturals i gastronòmiques valencianes com el concurs de xarangues i de paelles són les més participatives i d’ahí les que més s’han de potenciar incloent la participació de cantants i grups valencians. La nit del concurs de paelles, el col·lectiu de militants i simpatitzants del BLOC comptaren amb la presència de Pepa Izquierdo, Secretaria Comarcal del Bloc; Jesús Ferrando, alcalde de Benifairó; David González, Portaveu del Bloc d’Oliva; Juanfer Montzó, alcalde de Potries i Tomás Ferrandis, alcalde de Xeresa.

Jordi Juan ha celebrat que l’Ajuntament recupere espais com el Mercat i el Passeig a nivell d’activitats, encara que ha sigut a un nivell molt pobre. El regidor valencianista troba a faltar més presència de grups i cantants en valencià, un tema cada vegada més reivindicat tant pels veïns i veïnes del nostre poble com pel nombrós col·lectiu de simpatitzants del Bloc Jove de Tavernes, que d’un any enrere fins ara està augmentant de manera espectacular, gràcies al treball de Josep Llàcer.

Finalment, el BLOC vol donar l’enhorabona al poble de Tavernes per la seua participació, especialment a les persones que han fet possible l’èxit del concurs de xarangues i de paelles, del festival de bandes, els carrers engalanats, el ball de disfresses i tots els artistes locals que han actuat.

Fotografia: Jordi Juan, portaveu del Bloc, i el secretari local, Perfecto Benavent, la nit de les paelles.