<Ahir, darrer diumenge d’octubre, més de 2000 persones s’aplegaren a l’explanada del Monestir del Puig per participar en la Festa del Bloc, en l’Aplec del Puig.

El dia va ser clar i radiant i cap a les 13:00 la marxa que havia eixit a les 9 des de les Torres de Serrans de València arribà a l’explanada on els militants i amics del Bloc i de Compromís esperaven amb les famílies. En el cap de la marxa estaven els nostres diputats, Mònica Oltra, Josep Maria Panella i el síndic de Compromís i secretari del Bloc, Enric Morera junt amb el candidat per Compromís-Equo al Congrés, Joan Baldoví.

Baldovi-Puig

Joan Baldoví, cap de llista de Compromís per València a les pròximes eleccions al Congrés el 20 de novembre, ha defensat la tasca que farà a Madrid si és escollint, un treball que ha dit que seria “visible i continuat que no caurà en el silenci i en l’anonimant en el que cauen tots els diputats valencians d’altres partits que apleguen al parlament de la Carrera de San Jerónimo.”  Baldoví ha llançat en aquest sentit un missatge de regeneració democràtica i de solidaritat, “la qual és més necessària que mai en estos temps que corren i per això hem d’estar del costat de les persones i ajudar-les. Ens ho reclamen i nosaltres som conscients d’això”.

A més a més va fer un discurs ple de referències a la nostra cultura:
“Per això el dia 20 N farem història. I quan entrem per la porta de la carrera de san Jerónimo no entrarem sols. Ens acompanyaran Fuster, Estellés, Sanchis Guarner, Valor i tots els nostres escriptors i poetes. Ens acompanyaran Al Tall, Paco Muñoz, Obrint Pas, La Gossa Sorda, Svaters, Pau Alabajos, Senior i el cor brutal, Orxata Sound System i tants i tants músics que, per damunt de tot, han triat la llengua del Tio Canya per cantar. Ens acompanyaran Salvem el Cabanyal i el Botànic i el Saler per al poble. Ens acompanyareu vosaltres i aquells joves dels anys 60 que tenien un somni. I tantes i tantes que al llarg d’estes dècades, com deia Estellés: “Ens hem mantingut fidels per sempre més al servei d’aquest poble.”

Enric Morera, en la seua intervenció, digué que “Joan Baldoví serà la veu de Compromís en el Congrés després del 20-N i defensarà al País com cal.” El sindic de Compromís va dir que poden haver sorpreses “les enquestes dieun que traurem un diputat i ja sabem que passà en les autonòmiques. Potser siguen més dels que la gent pensa. Soms conscients de que molta gent està desencisada amb l’actual forma de dirigir dels nostres polítics. Volem ser l’alternativa clara a les polítiques de dreta que han portant els últims anys el PP al País Valencià i el PSOE a Madrid.

Jordi-Puig

La cita va servir per donar els premis Aplec. Enguany varen ser guardonats la plataforma Salvem del Cabanyal i Marc Gonzàlez, històric del moviment nacionalista valencià. Pere Mayor va ser l’encarregat de plasmar el compromís cívic de Marc Gonzàlez i de lliurar-li una placa commemorativa. Mònica Oltra —diputada de Compromís en les Corts— va lliurar el guardó a la plataforma veïnal Salvem del Cabanyal “una entidad que any rere any lliuta per la dignitat, no només del seu barri, sino de tota la ciutat de València“.

Després de dinar junts, la vesprada va continuar amb la música dels Sva-ters.

Jordi Juan, el nostre alcalde, i un nombrós grup del col·lectiu del Bloc de Tavernes, van assitir i participar a l’aplec amb el nostre candidat per Compromís-Equo, Joan Baldoví.