El Centre Excursionista Tavernes de la Valldigna ha rebut el Premi Abril 2012 que ha lliurat el col·lectiu del Bloc de la Safor-Valldigna a la Casa de la Cultura.

Aquest premi de la categoria col·lectiu s’ha atorgat conjuntament amb el Centre Excursionista de Ròtova, com a dignes representants del moviment excursionista de la comarca.

En la categoria individual, s’ha concedit a Quina Barba, escriptora i mestra, i el que atorguen elscol·lectius joves al “Calaix Jove de la Safor”, de la Mancomunitat de Municipis de la Safor.

Aquest premi és un reconeixement a la labor que ha desenvolupat el CETV al llarg dels 40 anys de la seua existència, protegint, defensant i donant a conèixer el patrimoni cultural y paisatgístic de la Valldigna. Entre altres, lluità per a que no desferen el Monestir de Santa Maria de Valldigna, i als anys vuitanta encetava el programa Obrint Camins, recuperant els senders que hui son una realitat a La Valldigna, el programa Coneix La Valldigna, donava a conèixer el patrimoni històric i cultural de la comarca. També ha instal·lat una via ferrada i vies d’escalada que son visitades per nombrosos escaladors, així com realitzar tasques de protecció del medi ambient i de recuperació de paratges naturals.