Tindrà lloc el proper 10 de novembre. Els valencianistes de la Safor-Valldigna aspiren a reforçar el treball municipalista amb la política fresca que han aportat amb Compromís.
Guardamar de la Safor acollirà el proper 10 de novembre el VI congrés comarcal del BLOC de la Safor-Valldigna, amb el lema “Més Compromís, més comarca”. La militància i les persones simpatitzants estan cridades a un procés de reflexió i de treball per convertir el BLOC en l’alternativa política a la comarca i a les Corts Valencianes.
Pepa Izquierdo ha destacat que “creiem en la importància de la comarca, de convertir-la en un marc útil, en un País Valencià més sostenible: hem de treballar per dotar-la d’infraestructures necessàries, i hem tenir cura del nostre patrimoni i medi ambient i enfortir la Mancomunitat de municipis; a més, volem una comarca pensada per a les persones, on es garantisca la igualtat i el dret al treball, on s’asseguren tots els drets de les persones”. “El congrés girarà al voltant d’estos eixos”, ha explicat “i d’ell eixirà un document programàtic amb què volem reforçar la confiança en la societat”.
El BLOC ha obert el procés precongressual amb el recull d’iniciatives i idees pel que fa al funcionament i als documents marc que s’hi aprovaran, a través de la pàgina safor.compromis.net. A més, la presentació de candidatures està oberta fins el 9 de novembre. Fins a l’1, la gent pot afiliar-s’hi.
Dilluns 15 d’octubre, l’executiva comarcal va nomenar una Comissió Organitzadora del Congrés, que es va reunir per primera vegada el passat divendres 19.
Izquierdo ha aclarit que “el BLOC i Compromís està canviant la manera de fer política. Ara hem de donar noves passes per reforçar el treball municipalista i transformador dels col·lectius locals amb la política fresca que ha suposat l’aparició de Compromís. Ara, més que mai, és l’hora d’unes altres polítiques, per això hem de treballar colze a colza amb la gent, per consolidar-nos com a l’alternativa política a la comarca i al país”.