L’aplec del Darrer Diumenge d’Octubre, ja és una data importantíssima en el calendari del valencianisme progressista i ecologista. La gran festa del BLOC, ara també convertida en la gran festa de Compromís, ha tornat a aplegar a milers de militants i simpatitzants de la coalició als peus de l’emblemàtic monestir del Puig per recordar a aquells valencianistes que ja es reunien en temps del franquisme per a reivindicar la identitat valenciana.
Ahir, diputades i diputats de Compromís en totes les institucions, alcaldes, regidors i regidores s’han desplaçat fins El Puig per retrobar-se amb companys i companyes, per escoltar els parlaments, dinar i continuar la festa amb actuacions de música en valencià, amb el grup Senior i el cantant Pau Alabajos. La jornada d’ahir, però, va tindre un component més festiu que polític i el moment més important políticament parlant van estar els discursos.
El-Puig2012-01
Enric Morera, secretari general del Bloc,  ens parlà del llarg camí que ha fet el Bloc per arribar on estem, de les polítiques de denúncia de la corrupció des de fa anys i de l’austericidi que ens porta l’actual política de retalls a que ens porten tant el govern espanyol com el valencià.
El seu discurs sencer el podeu llegir en aquest enllaç:
El nostre diputat al congrés Joan Baldoví ens comentà els més de 400 milions d’euros que ha esmenat als Pressupostos Generals de l’estat mentre que el president Fabra només se li han acceptat 100.000 euros de les esmenes del PP valencià. Oferí al president de la Generalitat el seu ajut per presentar esmenes si calia, va declarar.
El Bloc de Tavernes, com tot els anys, es va aplegar a l’explanada del Puig amb els militants del col·lectiu local encapçalats per l’alcalde de Tavernes Jordi Juan, i amb la presència dels regidors nacionalistes del poble.
El-Puig2012-03