Pepa Izquierdo és la primera portaveu de Compromís a la comarca, amb un suport del 97% de la militància.

Enric Morera i Mireia Mollà han clos la primera assemblea de Compromís, que s’ha marcat treballar des de baix cap a dalt, per visualitzar el projecte poble a poble.

El teatre del Raval de Gandia ha acollit, dissabte 26 de gener, l’assemblea constituent de Compromís per la Safor-Valldigna, que també ha servit de presentació davant la societat de la nova executiva, elegida per la militància del BLOC, Iniciativa i la gent adherida a la coalició.

L’acte ha començat amb una presentació del funcionament, drets i deures de totes les persones que formen part del projecte, conduïda per Agus Brines i Miquel Aleixit, membres de l’Executiva Nacional del BLOC.

Pepa Izquierdo, que encapçalava una candidatura que ha qualificat “de consens”, ha presentat un equip que ha rebut el suport del 97% del públic assistent, on estan representats tant BLOC, Iniciativa com la gent adherida, després d’un torn obert entre el públic assistent.

L’acte del Raval ha tingut també una part oberta al públic, iniciada per Lorena Milvaques. La regidora-portaveu del grup municipal BLOC-Verds Compromís a Gandia ha explicat la seua particular manera de veure la coalició i ha animat a treballar de valent a Gandia, per fer front a les polítiques nefastes de Torró i per tornar a la ciutat ducal la capitalitat comarcal.

compromisSafor02

En el torn de cloenda, la nova portaveu comarcal de Compromís ha fet un repàs dels reptes a què cal fer front: entre ells, l’abandonament de la Mancomunitat per part del govern de Gandia, per una política irracional i xulesca de Torró; la situació de paràlisi de l’hospital comarcal; la precarització de l’educació (on ha posat com a exemple, les infraestructures “perilloses”, en referència a la situació de l’escola de la Font); el desmantellament dels serveis públics bàsics; i la necessitat d’infraestructures viàries tan bàsiques com el tren Gandia-Oliva-Dénia. Izquierdo també ha tingut paraules per a les persones que es troben en situació d’atur i per a aquelles polítiques que fomenten la destrucció del teixit industrial.

Davant d’aquesta situació, ha conclòs Izquierdo, “des de Compromís hem de liderar l’imprescindible canvi polític, un canvi que ens porte a realitzar polítiques centrades en les persones, en el seu benestar”. “Jo us encoratge a transmetre esta il·lusió, esta esperança, i a crear esta confiança en la ciutadania, a treballar des de baix cap a dalt, al costat dels nostres veïns i veïnes. Nosaltres estem plenament convençuts que en Compromís estem preparats, estem demostrant-lo allà on tenim responsabilitats de govern”.

Mireia Mollà i Enric Morera (síndic de Compromís a les Corts Valencianes) han tancat l’acte amb sengles parlaments on han emfatitzat la importància de la comarca i el valor de la suma que es representaven. Tots dos han apostat pel treball conjunt, colze a colze, en un projecte que aposte per la innovació en la manera de fer política, d’apropar-se a la gent, que siga autocrític i que aporte canvis substancials al sistema actual, que avantposa el pagament de deutes i no pensa en les persones.

L’executiva comarcal:

Portaveu Comarcal: Pepa Izquierdo