Hui divendres 21, i en horari de 18 a 21 hores, i en el carrer Mestre Serrano 1 de Tavernes de la Valldigna, es durà a terme les eleccions primàries a la llista i cap de llista que Compromís presentarà a les eleccions europees.

La coalició Compromís ha estat l’única formació política que ha celebrat primàries per a les eleccions europees i a més, amb aquestes primàries, es decidirà tant el cap de llista com l’ordre que seguirà la mateixa.

Per participar en aquestes primàries calia enregistrar-se, o bé a la web que la Coalició Compromís havia preparat expressament via internet, o emplenant els fulls per escrit i entregant-los a la seu o a algun dels seus militants o simpatitzants.

El col·lectiu de Bloc-Compromís de Tavernes de la Valldigna presenta un cens de més de 200 persones, entre militants, simpatitzants i altres ciutadans i ciutadanes de Tavernes de la Valldigna,  que demà exerciran el seu dret a vot a les primàries europees de Compromís.

Tot i que la votació presencial es dura a terme hui mateix, divendres 21 de març a la seu local de Tavernes de la Valldigna, un gran nombre de persones censades ha votat ja per internet, una eina que la coalició Compromís ha emprat molt al llarg de tot el procés de primàries.

Els militants i simpatitzants del col·lectiu han conseguit mobilitzar a un gran nombre de ciutadans i ciutadanes de Tavernes, que han vist aquesta proposta de primàries com a molt innovadora, democràtica, plural i participativa.

Amb aquestes primàries no només es decidirà el cap de llista a les europees, sinó que a més, per altre costat, s’elegirà també la resta de la llista i l’ordre que ocuparan cada un dels membres que s’hi han presentat. Per tant, hi ha un doble procés dins d’aquestes primàries: el cap de llista i la resta de la llista.

Una altra de les novetats que presenten aquestes primàries, és que els resultats seran públics quasi immediatament. Aquestes primàries han tingut un marcat caràcter telemàtic, doncs podies inscriure’t i inclús fer ús del teu vot per internet, i serà així fins el final, doncs poc després de les 21 hores de la nit es podran saber els resultats de les mateixes, via internet a la pàgina web de les primàries de Compromís o assistint a la festa de cloenda que se celebrarà al Centre Cultural Octubre de València ciutat a partir de les 20 hores.