Ahir el diputat de Compromís, Josep Maria Pañella, explicà en la xerrada que va donar ahir en la Casa de la Cultura les conseqüències sobre l’agricultura valenciana que té el veto rus sobre les importacions agroalimentàries europees davant d’un auditori d’un centenar de persones, majorment productors agrícoles i membres de sindicats com AVA o la Unió.

Jordi Joan va presentar l’acte i el conferenciant, Josep Maria Pañella, indicant que era un acte de Compromís i estava allí en la seua condició de militant de la coalició, mentre Xavier Escrihuela va fer algunes reflexions sobre la situació de l’agricultura a Tavernes, en concret la falta de rendibilitat que està fent que s’abandonen horts.

Pañella va començar la seua disertació emmarcant el vet rus dins del context geopolític europeu i va explicar clarament les causes del mateix, nascut arran del conflicte de la Ucraïna i com els interessos confluents de la zona de les tres grans potències (USA, Rússia i la Unió Europea) estaven en l’arrel del vet rus.

Pañella va remarcar el que és evident: hi ha una gran preocupació del sector agroalimentari valencià pel veto de Rússia, per la negació d’ajudes per part d’Europa i sobre tot per la improvisació i mala gestió del vet duta a cap des dels governs central i valencià.

El diputat va explicar tota la gestió i propostes fetes en les Corts Valencianes, així com les de Joan Baldoví al Congrés de Madrid i per Jordi Sebastià, únic valencià present en la Comissió d’Agricultura del parlament Europeu.