L’alcalde Jordi Joan, de Compromís, va expressar ahir la seua voluntat de presentar-se com a canditat de la coalició en el transcurs d’un sopar que reunia a 231 persones i comptava amb la presència del secretari general i diputat Enric Morera. Els simpatitzants i militants de Compromís reberen amb un fort aplaudiment l’anunci.

Jordi Joan, va intervindre per fer un balanç d’aquests anys d’alcaldia, i va recordar com Compromís havia anat creixent com a partit, fins aconseguir fites com assolir l’alcaldia, ser la força més votada en les darrers eleccions europees i gaudir ara mateix de la majoria social a Tavernes.

Hem treballat aquest anys des de la honradesa i transparència, des de la participació i la proximitat amb els veïns. Hem fet moltes coses. No hem fet projectes faraònics, però si que hem dut a cap projectes bons per a Tavernes. Hem donat solució al greu problema economic de l’Ajuntament, que trobàrem arruïnat després del govern del PP, hem posar racionalitat optimitzant els recursos humans, hem millorat i potenciat els serveis municipals que estaven abandonats. Hem posat les bases del projecte de ciutat que volem però necessitem més temps” venia a dir l’actual alcalde de Tavernes.

I en aquest punt avançava com a punts importants per a treballar els pròxims anys la revisió del PGOU “per impulsar la ciutat, afavorir la industria, facilitar l’inici dels sectors de la platja i crear riquesa i treball”; un pla general d’inversions barri a barri, comptant amb la participació veïnal, continuar amb la millora dels serveis públics municipals i impulsar uns pressupostos participatius des de la transparència i la proximitat amb els veïns.

Nosaltres, la gent de Compromís vivim una situació difícil. Els tenim a tots en contra: els partits polítics, la premsa… perquè no seguim el sistema establert pel PPSOE. La nostra preocupació són les persones, sou vosaltres, els que esteu ací, i tot Tavernes” indicava en un moment del parlament i on pensem es podia vore una clara referència al pacte dels dos partits majoritaris amb una reforma constitucional per afavorir la banca contra els ciutadans.

sopar-compromis112014

Jordi Joan va parlar també de la situació autonòmica i com la gestió feta a Tavernes per Compromís de governar amb trellat, no gastar el que no hi ha, estar amb les persones “en resum ser participatius, transparents i honrats” pensava era un model exportable al futur govern de la Generalitat.

Al final de les seues paraules va tindre paraules d’agraïment amb els regidors que, des de l’època del PNPV i UPV, han fet possible la presència ara de Compromís a Tavernes, als regidors actuals pel treball fet i que es fa, a l’executiva i a tots els militants i simpatitzants que havia acollit l’acte.

El secretari general, Enric Morera, va tancar l’acte remarcant que Tavernes és un referent per a Compromís i “per tant comptem amb tots vosaltres, comptem amb Tavernes, en eixa nova etapa que anem a començar en la Generalitat, perquè caldrà gent com vosaltres, honrada, participativa i que pose davant els interessos generals als propis per redreçar el país“.

Morera va tindre un record pels fets luctuosos de feia un any, amb el tancament de RTVV, i va anunciar també que el procés de les primàries al parlament valencià estava desbloquejat.

El secretari general del Bloc, i sindic de Compromís a les Corts Valencianes, va encoratjar el candidat Jordi Joan a seguir apostat “per la política de proximitat, d’estar al costat de les persones, de lluitar per un horitzó de vida digna que els dos grans partits ens han furtat amb eixa reforma de la Constitució, i de la qual el PSOE ja renega, però la va firmar”.

En acabar l’acte, Jordi Joan va fer eixir a l’escenari als regidors de Compromís-Bloc i al que serà el coordinador de campanya en les municipals, Lluís Pastor.