El grup municipal Compromís de Tavernes de la Valldigna demana a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer l´execució de les obres pertinents a les parets i llits del riu Vaca per a poder reparar els camins del Tancat i de la Séquia la Bova.

El grup municipal Compromís ha presentat una proposta d´acord que es tractarà en el plenari del 6 de març per intentar donar solució definitiva als camins del Tancat i Séquia de la Bova.

La proposta d´acord que prèviament al plenari, debatrem en la comissió pertinent, bàsicament demana que el Ple de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna inste a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer a executar les obres descrites en els informes de les consultores “C2C Servicios Técnicos de Inspección” i “TYPSA” per tal de consolidar el llit del riu i poder asfaltar de nou els camins rurals del Tancat i de la Séquia la Bova i , en cas que l’Ajuntament de Tavernes i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer arriben a un acord que vincule econòmicament a l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, s´acorde sol.licitar ajuda econòmica i tècnica tant a la Diputació de València com a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Des de Compromís entenem que aquesta és la manera més lògica de procedir i fer front a aquest problema que venim arrastrant des de fa temps. A més, la nostra proposta queda avalada tant per l´informe demanat a la Diputació de València per part de la consultora “C2C Servicios Técnicos de Inspección” com l´informe de “TYPSA” encomanat pel propi Ajuntament que conclou “se recomienda al Ayuntamiento de Tavernes de la Valldigna que requiera a la Confederación Hidrográfica del Júcar para que actúe con urgencia sobre los cajeros del río Vaca… Sólo después podrá procederse a la reparación de los caminos annexos a los citados cajeros.

Aquest és el nostre propòsit i esperem que siga també el de tots els membres que formen la Corporació Local a l´Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.

Bloc Tavernes de la Valldigna
Gabinet de Comunicació i Premsa