Els Pressupostos Generals de l’Estat per a 2014 només contemplen inversions a la Safor-Valldigna al voltant de 400.000 euros i les esmenes de Compromis tenen com a objectiu que s’augmente la partida prevista d’inversions a la nostra comarca.

Les esmenes que afectarien la nostra localitat i la Valldigna són:

– 30 milions d’euros per al rescat de l’AP7 al seu pas per la Safor-Valldigna.
– 30 milions d’euros per a l’adecuació i millora del drenatge de la conca del riu Vaca (Benifairó, Simat, Tavernes i Xeraco).
– 200.000 euros per al control de la regressió de la costa a la Safor. (Platja de Tavernes, Piles…)
– 6 milions d’euros per millorar la N-332 entre Xeresa i Favara. (o siga majorment el tram que discorre pel nostre terme municipal)
– 300.000 euros per construir una redona d’enllaç entre l’AP-7 i l’A-38 al pas per Xeresa. (Una de les entrades-eixides naturals, junt a Favara, que té Tavernes a l’AP7)

Les esmenes que el diputat de Compromís Joan Baldoví ha presentat comprenen igualment una partida de 60 milions d’euros per garantir el compliment del Pla de Rodalia de València del Ministeri de Foment. Cal recordar que en aquest pla es contempla la línia del tren Gandia-Oliva-Dénia, amb un cost total de 370 milions. Aquesta línia ferroviària es de vital importància per al desenvolupament social i econòmic de les comarques de la Safor-Valldigna i la Marina Alta i com tot el món sap és una promesa incomplida sistemàticament pel govern del PP de la Generalitat des del primer govern d’Eduardo Zaplana, i sense oblidar que els governs del PSOE i del PP, quan s’han alternat al govern de l’Estat, tampoc han fet res i només es recordaven en época electoral.

Altres esmenes que afecten a la comarca son:

– 3.336.000 € per a la construcció de l’Accés Sud al Port de Gandia.
– 30 milions d’euros per a la necessària construcció de l’EDAR de la Safor i “donar servei a les necessitats de tractament d’aigües de la nostra comarca”.
– 50 milions d’€ per a l’adquisició de la platja de l’Ahuir i la seua protecció integral.
– 3 milions d´€ per al projecte de restauració i adequació de l’Enginy de Sucre d’Oliva.
– 500.000 € per a la construcció d’un nou pas a nivell a Xeresa.

Compromís es sincera i avisa que “no tenim massa esperances en l’acceptació de les nostres esmenes” i ho argumenta perquè aquells que poden decidir i votar en defensa dels interessos dels valencians i valencianes no ho fan mai i sempre segueixen la disciplina del partit, en clara referència als partits estatals. “Baldoví, defensarà els interessos del poble valencià i no es diluira i es rendirà a la disciplina de partit, com altres partits fan una vegada arriben a Madrid”.

A partir d’una