El passat dissabte 8 d’abril es va fer l’elecció del nou Secretari Local del Bloc a Tavernes. D’acord amb els estatuts del Bloc, després d’un Congrés Nacional, que se celebrà el passat mes de gener, i de la renovació de l’executiva comarcal de la Safor Valldigna, era preceptiu també la renovació de l’Executiva Local.

L’acte, que es va celebrar en la seu local del partit, va comptar amb gran part de la militància així com la presència dels càrrecs electes, els regidors Miquel Bononad i Josep Clar, a més del secretari comarcal Facund Puig, alcalde de Bellreguard, de Lorena Milvaques, secretària del Bloc Jove de la Safor i de Felip Pastor, secretari comarcal d’Organització. L’acte va començar amb el parlament del Secretari d’Organització en funcions Felip Sansaloni, en què recordà que l’actual executiva es va elegir el 14 de febrer de 2004 i que més endavant es va aprovar l’organigrama de funcionament intern, una mena d’estatuts locals, que s’han anat aplicant durant aquest dos anys.

L’acte continuà amb el parlament del Secretari Local en funcions, Vicent Bosch, que va recordar la il·lusió en què es va començar a treballar i els actes que s’han fet durant aquests dos anys. Bosch es va presentar a la reelecció i va ser elegit per unanimitat.

El secretari d’Administració en funcions Enric Marco va destacar la posada en marxa de la web local dins de la web nacional del Bloc. Aquesta és l’eina de comunicació externa del Bloc de Tavernes i on s’informa de tots els actes i convocatòries del partit a Tavernes. També destacà l’organització de l’homenatge als valencianistes, candidats i regidors del Bloc i de les organitzacions precedents, UPV i PNPV el 25 d’abril de l’any passat.

El secretari d’organització en funcions Felip Sansaloni va fer l’informe de gestió en que entre altres coses va destacar l’acte d’homenatge als valencianistes que va ser un èxit de participació demostrant el que un partit unit i cohesionat és capaç de fer.

Per la seua banda, Miquel Bononad, portaveu del Bloc a l’Ajuntament de Tavernes i president de la Mancomunitat de Municipis de la Safor va destacar el treball fet per l’executiva eixint amb l’organització de dues campanyes electorals. Destacà la dificultat de treballar amb una majoria absoluta del PP. Tanmateix mostrà que en les eleccions del 2003 augmentaren un 30% els vots tenint actualment un 15% dels vots emesos. A més la militància ha augmentat en els últims mesos i s’ha aconseguit que dos militants de Tavernes, Miquel Bononad i Jaume Talens, siguen consellers nacionals en el Consell Nacional del Bloc.