Amics i amigues:

Hui és un dia especial. Tavernes de la Valldigna acull l’entrega dels Premis Abril atorgats pel Bloc Nacionalista Valencià de la Safor-Valldigna. És per a mi un orgull i un meravellós plaer ser l’encarregat d’entregar el Premi Abril D’Acció Cívica Valencianista, en la categoria col·lectiva, al Centre Excursionista de Tavernes de la la Valldigna.

De ben segur que tots els qui estem ací coneixem la impagable llavor i el bon fer de la tasca que el CETV ve realitzant des de fa 40 anys. Com ja va dir la nostra Secretària Comarcal, Pepa Izquierdo, aquest guardó és a tota una trajectòria meritòria, de molts anys”

Que una organització complisca 40 anys és un fet extraordinari. Per aquesta entitat ha passat molta gent, i avui conta amb un gran nombre de socis i simpatitzants, molt d’ells federats, que practiquen i gaudeixen d’activitats esportives i culturals. És per això que podem dir ben orgullosos que al llarg dels seus 40 anys d‘història, el CETV ha recollit els valors del valencianisme i de l’estima per la terra, uns valors amb què han crescut moltes generacions de vallers i valleres.

El CETV ha donat a conéixer l’entorn de la Valldigna, ha reinvidicat el Monestir de la Valldigna, organitza tots els anys la pujada a les Creus. Col·labora activament en multitud d’activitats esportives i culturals organitzades per l’Ajuntament de Tavernes i la Mancomunitat de la Valldigna. Ha fet conéixer i gaudir a molts vallers i valleres els indrets muntanyencs del País Valencià, així com els pics més importants de l’estat i d’Europa. També ha viatjat a Amèrica i a l’Àfrica.

Per això, el BLOC de la Safor-Valldigna “vol retre un reconeixement per apropar, des del respecte més absolut, el medi ambient i el patrimoni de la comarca a la ciutadania, per encomanar l’estima per ells i per difondre tot un seguit de valors i pautes a l’hora d’apropar-se als paratges naturals que han donat a conèixer.

Tavernes i la Valldigna és hui per hui un lloc privilegiat, on podem gaudir de la natura i del nostre patrimoni paisagístic, gràcies al caràcter ecologista i proteccionista que sempre ha tingut el CETV i gràcies també a tota aquesta feina que feu de manera voluntària i desinteressada, reparant i recuperant antigues sendes, cuidant paratges, creant vies d’escalada, organitzant cursos i tallers, excursions i eixides senderistes, exposicions i xarrades… En definitiva, “que no pareu en torreta“ i tot això ho feu perque estimeu la terra, la nostra terra.

És per això que sempre, en tot moment i en tots els llocs els veïns i veïnes de Tavernes ens podem sentir ben pagats i orgullosos de tindre a la nostra ciutat un col·lectiu de gent com la que forma el CETV. Gàcies a la vostra llavor educativa, cultural i de respecte al medi ambient, cada vegada més vallers i valleres coneixen les nostres muntanyes, respecten la natura i assumixen una filosofia de vida que es transmet a les noves generacions.

Tots els que acudixen al CETV, siguen socis o no, són rebuts amb els braços oberts. Quan entres a la seu del carrer sant Pere o acudixes a alguna de les innumerables activitats que organitzeu al llarg de l’any de seguida pot notar eixe ambient de companyerisme, camaraderia i solidaritat que es repira. Xe, que hi ha molt bon rotllo, i ho dic per experiència.. Amb gent com vosaltres, el futur de Tavernes i de la Valldigna està assegurat.

Gràcies per fer aquesta vall… més digna.