El dirigent del Bloc deixa la primera línea de la política després de 21 anys.

Me’n vaig sense rancúnia, amb molts amics. Me’n vaig com vaig arribar a aquest ajuntament, parlant i sentint-me valencià. Són les últimes paraules de Miquel Bononad com a regidor i portaveu del Bloc Nacionalista Valencià en l’Ajuntament de Tavernes després de 21 anys de dedicació a la política municipal i de la comarca.

Bononad s’acomiadava de la primera línia de la política en el ple del passat dilluns amb el sincer agraïment a la meua esposa i a les meues filles a les que vull dir que ara em tindran més temps a casa. Crec que recuperaré el temps que no he pogut estar amb elles per dedicar-me a la política.

El ja exregidor nacionalista també va tindre paraules d’elogi cap als que m’han acompanyat en les diverses etapes de govern o d’oposició amb els seus treballs i dedicació, així com als que han treballat a l’ombra.

En el seu últim discurs com a regidor, Bononad no s’oblidà de les seues dues etapes com a governant, que són les millors que he viscut. Vull destacar la llealtat institucional dels funcionaris mentre he tingut la responsabilitat de governar.

Respecte a la situació en la que queda el partit, Bononad assenyalà que me’n vaig tranquil ja que deixe el partit en bones mans, en referència al que serà nou portaveu, Jordi Juan, i a la seua substituta, Llum Sansaloni, qui ja va estar present entre el públic.

La resta de polítics del consistori valler també volgueren despedir-se de Bononad. L’alcalde del PP, Manuel Vidal, assenyalà que després de les disputes polítiques, el que queden són les persones i Bononad sempre tindrà obertes les portes de l’ajuntament. El portaveu del PSOE, Salvador Blasco, digué de Bononad que la seua vàlua i s’ha demostrat en les diferents cites electorals en les que sempre ha resultat elegit. Cándido Jiménez, d’EU, assenyalà que m’entristeix que abandones la política. Ací tens un amic per al que necessites.

Després del ple, Bononad acudí a un sopar homenatge que li oferiren els seus companys del Bloc i a la que assistiren l’actual secretari general Enric Morera i el president d’Honor Pere Mayor, així com el secretari comarcal Facund Puig i els diferents alcaldes i regidors de la Safor-Valldigna de la formació nacionalista en la present legislatura.

Morena, Mayor i el secretari local Perfecto Benavent elogiaren la trajectòria de Bononad des de 1987 fins l’actualitat.

Sergio Espinosa
Levante-EMV