Ahir, Facund Puig, el nostre secretari comarcal a La Safor, va fer doblet a La Valladigna. El telefone al matí i em diu que anava camí de Simat per a estar present a la moció de censura. Esta sense trànsfugues, sense trampes. En dihuit mesos comptarem amb una nova alcaldia a La Valldigna. Agus Brines serà l’alcaldesa del BLOC a este poble tan emblemàtic del nostre País on es troba el Monestir fundat per Jaume II.

A la nit, Facund va tornar a La Valldigna. I és que els resultats de La Safor tenen molt a dir de l’excel·lent treball comarcal. Ara es tractava d’un acte molt emotiu. Miquel Bononad deixa l’acta de regidor i passa a un altre nivell de dedicació. El col·lectiu de Tavernes de la Valldigna és exemplar. Des de l’any 79, hem tingut regidors. En aquella època del PNPV. Vaig ser un dels més de 60 amics que acompanyàrem a Miquel en la seua nova etapa com a militant del BLOC. Ha estat 17 anys com a regidor, tant al govern com -majoritàriament- a l’oposició.

Ara toca la renovació que encapçalen els nous regidors Jordi i Llum. Renovar de forma integradora no es fàcil. Nosaltres tenim exemples, pocs afortunats, de canvis de lideratges negatius. El projecte s’ha resentit i hem perdut posicions. Cal posar exemples?. Afortunadament, podem sentir-nos satisfets del que s’ha fet a Tavernes i a gran part dels col·lectius. Hi ha qui pensa que és insubstituïble i sense ell (o ella) no hi ha res a fer. Fins i tot tenim algun cas de gent que vol estar per damunt de la democràcia interna i l’assemblea local. Hi ha qui no veu. A Tavernes comptem amb un col.lectiu potent i fort. Han passat per moltes situacions, algunes d’elles de desencontre però ahir vaig tindre la sensació de que més bé prompte que tard tornarem a ser-hi decisius. Ens hem guanyat el respecte del poble. Hem fet propostes amb rigor. Hem estat en primera línia denunciant el desgavell urbanístic. Tenim un bon bagatge i ara ens disposem a encetar una nova etapa. Una etapa on, la vella guàrdia, com va dir Pep Clar, estarà colze a colze amb els regidors i l’executiva local. Joan Mansanet estava especialment content. Han començat les festes a Simat amb una bona mascletà política. A La Valldigna hem tingut l’alcaldia de Barx amb Evarist Donet. Tenim l’alcaldia de Benifairó de la Valldigna amb Jesús Ferrando que també hi era present. I ara ens arribarà Simat. I prompte dirigirem l’ajuntament de Tavernes. I això serà pel treball de centenars de persones, pel sacrifici dels afiliats del BLOC. Miquel ha obert un camí, i des del BLOC comptem amb ell per a continuar treballant. Au!, ara me’n vaig a Dénia a inaugurar la nova seu local.

Enric Morera, secretari general del Bloc
Escrit al seu bloc: www.enricmorera.com