El Grup Municipal del Bloc Nacionalista Valencià a l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna presenta a la consideració del Ple la següent

MOCIÓ

El darrer Taller Ocupacional concedit a Tavernes de la Valldigna ha tingut una gran demanda per part de la població. Açò és degut, entre altres, a la possibilitat que ofereix als alumnes-treballadors de rebre formació en una matèria concreta i a banda, rebre un sou al llarg d’esta etapa formativa. A més, la posada en marxa d’este projecte implica la contractació d’un equip directiu que coordina i imparteix la formació a l’alumnat. Contribuint així a la creació de llocs de treball.

Cal tindre en compte que es tracta d’un programa finançat amb fons públics i que l’objectiu principal és oferir aprenentatge i capacitació a persones que estan a l’atur per a tenir una major autonomia per a conseguir un lloc de treball.

Cal tindre en compte també que l’objectiu és afavorir la inserció laboral dels col·lectius més desafavorits així com d’augmentar el nivell d’ocupació en la població activa a la nostra ciutat.
Per tot això, el Grup Municipal del Bloc proposa al Ple de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna l’adopció del següent acord:

1. Els processos de selecció dels alumnes – treballadors de programes com l’esmentat abans, així com d’altres encaminats al foment de l’ocupació hauran de contemplar com a criteri de selecció de places el Nivell de Renda dels sol·licitants.

El Bloc entén, i en això pensem que coincidirem tots els grups, que davant la situació econòmica actual, els esforços per tractar de crear ocupació a la nostra localitat mitjançant programes subvencionats, haurien d’estar enfocats cap a les persones desocupades amb responsabilitats o càrregues familiars i amb rentes més baixes.

Tavernes de la Valldigna a 13 de gener de 2010

Els Regidors del BNV