El sisè congrés nacional del Bloc Nacionalista Valencià ha ratificat amb un 85% dels vots la gestió del seu secretari general, Enric Morera. L’informe va aconseguir el vot favorable de 372 delegats, 54 es van abstenir i nou van votar en contra.
El col.lectiu de Tavernes ha tingut molt de protagonisme en la sessió d’avui. Jordi Joan, alcalde de la localitat, ha estat elegit vicepresident del Congrés i president dels treballs de la Ponència Política, càrrec que l’ha dut a coordinar els treball de la jornada, especialment els debats sobre ponències i esmenes a les mateixes, i les respectives votacions. El col.lectiu valler ha estat també un dels que més ponències ha presentat tant a la ponència política com a l’organitzativa, debatudes avui.
Bloc-con1-2012
Un moment del congrés
Morera, en la seua intervenció davant el plenari, ha reafirmat l’aposta per la Coalició Compromís i per liderar el canvi polític a la Comunitat Valenciana. Morera ha assegurat que Compromís és l’opció de futur, capaç de crear un tercer espai polític que acabe amb un bipartidisme que ha portat als valencians a ser “un poble despersonalitzat i dividit en dos pols ideològics”.
El dirigent valencianista ha destacat l’increment en un 14% de la militància del Bloc, que supera ja els 2.800 afiliats, i el sanejament econòmic de la formació del qual deia “que no devem res i no ens dirigeix ni ens mana cap banc”.
Bloc-con3-2012
Jordi Joan, president de la Ponència Política, escolta Baldoví
El secretari general del Bloc va anunciar que una oficina de transparència serà l’encarregada de complir a l’interior del partit allò que els càrrecs prediquen en la seua activitat política. El dirigent del Bloc va revelar que les expectatives són molt positives i que, segons les enquestes,  Compromís estaria en condicions d’obtenir un 40% més de vots que en les últimes eleccions.
Els compromissaris voten aquest diumenge la nova direcció del Bloc i si, com és previsible, guanya la candidatura que encapçala Enric Morera, es renovarà en un 40% dels seus membres.