L’alcalde de Tavernes, Jordi Juan, va rebre el dimecres de matí, en nom de l’Ajuntament de Tavernes, l’accèssit del premi Conama 2012 en el Congrés Nacional de Medi Ambient que es du a terme fins al divendres 30 de novembre a Madrid.Tavernes havia competit en la categoria entre 5.000 i 30.000 habitants. Juan va acudir al congrés nacional que es celebra a IFEMA esta setmana acompanyat per la primera tinent d’alcalde, M. Carmen Canet, per l’arquitecte municipal, Juan Tormo, i per Alejandra Català, de Siete Arquitectura Más Ingeniería.

L’accèssit ha sigut atorgat al projecte “Campanya d’informació pública i procés de participació ciutadana del Pla de Mobilitat Sostenible de Tavernes de la Valldigna”. Altres localitats premiades dins d’esta categoria han estat la Comunidad de Villa y Tierra de Coca, amb el projecte “La extracción de resinas naturales; solución eficaz al cambio climático y a la crisis económica”, amb el primer premi; l’Ajuntament d’Abegondo ha rebut accèssit amb el projecte “Life + AquaPlann Project – Gestión integrada de los recursos hídricos y su aplicación en el planeamiento local del LIC Abegondo-Cecebre”.

L’accèssit al més votat en línia ha estat atorgat a la Diputació Provincial de Granada, amb el projecte “Composta en la Red para valorizar, educar y participar”.

Els premis a la sostenibilitat de la Fundació Conama pretenen donar visibilitat als projectes d’àmbit local que puguen servir d’exemple a altres localitats de l’Estat espanyol i reconéixer de forma pública el treball dels municipis o entitats locals que contribuïsquen a avançar cap a un futur model de desenvolupament sostenible.