Hi ha gent que pensa que el fi justifica els mitjans. A Tavernes, el PP i el seu portaveu utilitzen l’organització humanitària Càritas com a arma electoral contra el govern municipal. Polititzar i voler apropiar-se de Càritas és un dels mitjans que utilitza el Sr Vidal amb la finalitat de desprestigiar l’equip de govern. Aquest és un fet que no dubte en qualificar d’indecent. En els plenaris, el PP ha tret a Càritas de forma constant, sense motiu, i també ha dut a la premsa les seues particulars demandes: l’última fou exigir que l’Ajuntament comprara postals de felicitacions nadalenques a Càritas, ja que el seu partit ja ho havia fet.

Segur que hi ha membres de Càritas que pensen com nosaltres i no els agrada que la seua associació es veja polititzada. Em consta que Càritas té entrada directa i unes bones relacions amb l’Ajuntament i per tant, no necessita cap partit polític per comunicar-se amb el Consistori i perquè parle en nom seu. I estic segur que l’Ajuntament li obrirà les portes de bat a bat per a tot allò que necessite des del punt de vista logístic i econòmic, dins de les poques possibilitats que té, a causa de la passada gestió del Sr Vidal com a alcalde.

Però no, el PP prefereix fer propaganda negativa de l’Ajuntament, del qual, forma part. No busquen el bé de l’entitat sinó el propi bé personal i polític per beneficiar-se com a partit. Fins i tot, tenim indicis que el Sr Vidal envia gent a l’economat de Càritas com si ell hi manara. És més, els diu com i quan han d’anar-hi. Sembla que actua com si Càritas fóra del PP. I ho repetisc: voler polititzar una ONG és una indecència política i moral. Que la batalla política es trasllade al camp de les ONGs és indignant. Sembla ser que per a ells, en política, tot s’hi val.

Altres cristians demòcrates amb diferents sensibilitats polítiques també estan a Càritas, no per protagonisme, sinó per caritat. Sr. Vidal, la caritat és una de les tres virtuts teologals per la qual s’estima Déu per sobre de tota cosa i el proïsme per l’amor de Déu. Estes paraules no estan esculpides en la pedra, com els Manaments, però cal recordar-li-ho: és la virtut teologal base del bon cristià: amor al que pateix perquè té poc o no res. En fi, els aconsellem llegir Deus caritas est, de Benet XVI, abans d’escriure a la premsa articles malintencionats.

A Tavernes, sabem que encara s’esperen més actes partidistes amb altres ONGs. A tots els vallers els volem dir que en això no compten amb nosaltres, que no compten amb el col·lectiu del Bloc-Compromís que represente.

Perfecto Benavent
Secretari Local de Compromís-Bloc de Tavernes de la Valldigna